יום ראשון, 22 באפריל 2012

סבתא שלי ומיקרוסופט R&D


סבתא רבקה עוד מעט בת 83 ולא מוותרת על כתיבת מיילים. בקושי רב היא מתמרנת בין המיומנויות של הנעת עכבר, הבנת המסך שכל כך טריוויאלית לנו וביצוע פעולות בין יום המלל שמעובד, ממויין ומסונן במוחות הממוחשבים שלנו הצעירים בקלות. והיא שולחת למרות הכל.
חיפשתי משהו שיתאים לה. תוכנה מינימאלית. כמה לחצנים, כמה שפחות הסחות דעת. לא רק פשטות שימוש - אלא ויזואליות ממזערת ובהירה.
חשבתי שיש כאלה רבות לשכבת הקשישים הגדולה. לא מצאתי בהרבה חיפושים אינטרנטיים במשך השנה האחרונה. רובם מפנים לתוכנות מוכוונות מבוגרים - אבל עדיין מסורבלות ועמוסות.
הודות לאשל, מילבת ומרכז המידע של עזרים - הופניתי לאחרונה ממש לתוכנה חביבה שנקראת ELDY. ארגון ללא מטרת רווח מהאיחוד האירופי שגם תרגם את התוכנה לעשרות שפות - עברית ביניהן.
הבסיס של התוכנה - מושלם, תוצאת התרגום מעט עקומה עדיין, אבל איך זה שאין תוכנות רבות כאלה ? מה מסובך בלעקר ולמחוק 99% מה-GMAIL או מ-HOTMAIL ? איך שתוכנה כזו לא קפצה מיד ? למה צריך ללמד קשישים להתרגל לתחכום היתר שלנו ולא להתאים להם מקל הליכה ? סבתא שלי כל כך מאושרת מהתקשורת החדשה עם העולם והיא כל כך קשה לה עדיין. יש התאמה מובנית ויכולת שינוי ממשק לכל כך הרבה כיוונים - רק לא להפחתה ולפישוט.


לא הייתי כותב על זה, לולא הוזמנתי בדיוק באותו היום של ההתקנה הלא מוצלחת אצל סבתי - גם לכנס מרכז הפיתוח של מיקרוסופט אחר הצהריים בנמל תל אביב. היה כמובן מרשים ומפנק והמוני ברבים כנראה מברנז'ת ההיי טק והסטארט אפים של התעשייה המקומית. אפשר היה להזיז שם כדורים רק במבט על המסמך; לסמן מפות עם העיניים; לזהות עצמים מרחוק עם שלל אמצעים מתקדמים; לפתוח ולסגור תוכנות בהינף יד (כמו ב-Minority Report). שלל המחשות מלהיבות של חזית הטכנולוגיות בארץ ובעולם.


אני הסתפקתי בחדשנות זוטא - שירות למידע על ערך תזונתי ONLINE באמצעות סריקת הבר קוד של המוצר (Fooducate). די והותר.


ואיך זה שאין לסבתא מזור בפיתוח לאחור - כלומר שנמוך (=שדרוג לפחות) של תוכנות והתאמה של דואר אלקטרוני עלוב כדי שתוכל לתקשר איתנו ?!









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה